Hoe leveren wij onze gordijnen af?

 

Garanties

Onderstaande tekst vertelt wat je van onze leveringen kunt verwachten. Als koper vragen wij je, om direct na ontvangst van je bestelling, deze te controleren en eventuele fouten aan ons door te geven. Wil je weten hoe wij klachten behandelen lees dan verder onder het kopje klachten.

Wat kun je verwachten van onze leveringen

  • Voor alle geleverde producten gelden de wettelijke garanties. Dit houdt in dat de gordijnen, accessoires en andere artikelen die wij leveren moeten voldoen aan normale verwachtingen die je van het product mag hebben. Let altijd op de omschrijving en details die bij het product staan voordat je tot aankoop overgaat, hierin staat al veel informatie over de kwaliteit van het product. Wij adviseren hierbij ook dringend om altijd een stofstaal te bestellen voordat je overgaat tot de aankoop van je gordijnen of valletjes, zo voorkom je teleurstellingen. Mocht je nog verdere vragen hebben dan kun je deze altijd per mail of telefonisch aan ons stellen.
  • Bestellingen worden geleverd binnen de aangegeven levertijden. In een enkel geval kan het gebeuren dat door leveringsproblemen bij onze leverancier het product niet voorradig is. Wij geven dit zo snel mogelijk door en bieden je altijd de mogelijkheid om bij langere levertijden de koop te ontbinden.
  • De bestelling wordt geleverd zoals je deze aan ons doorgeeft. Controleer dus wat je precies besteld om teleurstellingen te voorkomen.
  • Stoffen worden geleverd conform het door jou bestelde stofstaal van de stof of de afbeelding van het product. Aan kleuren en structuren op foto’s kun je geen garantie ontlenen. Het is mogelijk dat er kleine kleurverschillen zijn tussen de gestuurde staal en het geleverde gordijn omdat gordijnstoffen van een verschillend verfbad soms van tint verschillen.
  • De gordijnen worden geleverd “klaar om op te hangen”. Dit houdt in; volledig afgewerkt met zijnaden, onderzoom of loodveter, plooiband en verstelbare haken of zeilringen, conform jouw bestelling.
  • Door het vervoer kan het gebeuren dat er vouwen in de stof ontstaan. Deze trekken meestal na verloop van tijd vanzelf weg. Eventueel kan de stof licht gestreken worden als deze hiervoor geschikt is.
  • Heb je een bestelling geplaatst en voldoet deze niet aan bovenstaande garanties dan kun je hierover een klacht indienen per mail. Vermeld bij klachten altijd je ordernummer zodat wij je snel kunnen helpen.

 

Klachten over je bestelling of onze dienstverlening

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er fouten in de stof zitten, een product beschadigd is of een bestelling niet goed geleverd word. Dit is heel vervelend, maar helaas nooit helemaal te voorkomen. Wij doen onze uiterste best om alle klachten zo spoedig mogelijk op te lossen.

Wat moet je doen als jouw bestelling niet volgens de factuur geleverd is:

  • Neem zo snel mogelijk na ontvangst van de bestelling contact met ons op, wij doen onze uiterste best om de foutief geleverde producten te vervangen voor de juiste.
  • Bij verkeerde leveringen wordt per mail een retourlink toegestuurd zodat je een pakketzegel aan kunt maken en het pakket kosteloos via Postnl kunt retourneren.


Wat moet je doen als je een klacht hebt over maatwerk producten:

  • Licht ons zo spoedig mogelijk in, het liefst binnen twee maanden na het ontdekken van de fout, over jouw klacht.
  • Naar aanleiding van jouw klacht ontvang je van ons maximaal binnen 14 dagen bericht over de manier waarop jouw klacht verder afgehandeld wordt. In de meeste gevallen gaat dit als volgt;
  • De geleverde producten stuur je aan ons retour in een deugdelijke verpakking, met jouw adresgegevens en een omschrijving van de klacht.
  • Wij beoordelen de klacht en informeren je binnen maximaal 14 dagen over onze bevindingen.
  • De verzendkosten vergoeden wij als jouw klacht gegrond is. Het bedrag wordt retour gestort op jouw rekeningnummer. Of wij sturen je per mail een link waarmee een gratis retourzegel aangemaakt kan worden.
  • Gegrond bevonden klachten worden door ons voor zover redelijkerwijs mogelijk binnen 14 dagen opgelost. Je hebt dan nieuwe of door ons herstelde gordijnen in huis. Herstellen gebeurt alleen als de kwaliteit van de geleverde gordijnen hierdoor niet verandert. Mochten wij niet in staat zijn om jouw klacht binnen deze termijn af te handelen dan ontvang je hierover bericht en vindt er overleg plaats over een passende oplossing.
  • Heb je bij het bestellen een fout gemaakt dan kun je altijd contact met ons opnemen zodat wij je een offerte toe kunnen sturen voor het herstellen van deze fout. Indien je akkoord gaat met de kosten voor herstel worden de gordijnen indien mogelijk binnen 12, maar maximaal binnen 30 werkdagen na ontvangst van de betaling hersteld.


Het kan voor komen dat je een fout maakt tijdens het bestellen van jouw gordijnen. Wij adviseren dan ook om bij twijfel altijd de infobuttons te gebruiken naast het bestelformulier en de informatie op onze bestelhulp pagina's te lezen. Twijfel je over wat je moet invullen? Bel ons dan! Zo kunnen veel fouten voorkomen worden. Is er toch iets niet goed gegaan neem dan contact met ons op, wellicht kunnen wij een oplossing bieden.

Wat moet je doen als je een klacht hebt over kant en klare producten:

  • Licht ons zo spoedig mogelijk in, het liefst binnen twee maanden na het ontdekken van de fout, over jouw klacht.
  • Naar aanleiding van jouw klacht ontvangt je van ons meestal binnen 3 dagen maar maximaal binnen 14 dagen bericht over de manier waarop jouw klacht verder afgehandeld wordt.
  • Is het product beschadigd bij je aangekomen dan wordt dit kosteloos omgeruild, is omruilen door omstandigheden niet mogelijk (bv. bij uitlopende producten) dan krijg je de gelegenheid om een vervangend artikel te kiezen binnen onze collectie of worden de kosten aan jou gecrediteerd.

Klachten kun je per mail (bij voorkeur) of telefonisch aan ons melden. Zorg dat je het ordernummer doorgeeft voor een snelle verwerking van jouw klacht.

Retouradres voor klachten, ruilen en retourneren;

Gordijnstijl.nl
Het Hoekje 39
7913BB Hollandscheveld.

Retouren kunnen via Postnl verzonden worden met een basispakketzegel. Bij een gegronde klacht worden de verzendkosten aan je vergoed.Heb je een klacht die via een foto per mail beoordeeld kan worden dan kunnen wij je (een link voor) een retourzegel mailen zodat u het pakket gratis retour kunt sturen.

Voeg aan uw retourzending het retourformulier en/of een kopie van de meegeleverde factuur toe zodat wij jouw retour snel kunnen verwerken.

CBW garantie

We zijn sinds kort geen lid meer van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie. In plaats daarvan zijn we lid geworden van het CBW (Inretail). Deze organisatie biedt vergelijkbare zekerheid voor consumenten en heeft daarna meer te bieden voor de klanten die wij in onze winkel helpen. Binnenkort vindt je alle informatie op onze webshop.